1. Toepasselijkheid
1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en Marktleiderschap B.V. (hierna aan te duiden als "Marktleiderschap").
2.2 Voordat de overeenkomst is gesloten, worden deze algemene voorwaarden op zo’n manier beschikbaar gesteld dat zij door opdrachtgever opgeslagen kunnen worden.
2. Uitvoering
2.1 Marktleiderschap zal zich inspannen de dienstverlening naar beste inzicht en vermogen en op een professionele en zorgvuldige wijze uit te voeren en te laten voldoen aan de redelijke verwachting van opdrachtgever. Alle diensten van Marktleiderschap worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij en voor zover in de schriftelijke overeenkomst Marktleiderschap uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het desbetreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid in de overeenkomst is beschreven.
3. Prijzen en tarieven
3.1 Marktleiderschap biedt verschillende abonnementen aan. In de overeenkomst is vastgelegd welk abonnement door opdrachtgever wordt afgenomen en wat de bijbehorende prijzen, tarieven en opzegmogelijkheden zijn. Voor een opdrachtgever als consument geldt dat wanneer een abonnement niet wordt opgezegd, deze automatisch doorloopt en maandelijks kan worden opgezegd door via e-mail contact op te nemen.
3.2 Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden (digitale) producten en diensten door Marktleiderschap. De beschrijving is voldoende duidelijk voor opdrachtgever als consument om een goede beoordeling te maken van het aanbod.
3.3 De door Marktleiderschap opgegeven prijzen en tarieven zijn steeds exclusief btw.
3.4 Marktleiderschap is gerechtigd haar prijzen en tarieven jaarlijks te indexeren conform de CBS consumentenprijsindex (CPI). Marktleiderschap is voorts gerechtigd prijsstijgingen van eventuele derde leveranciers door te belasten.
3.5 In andere situaties dan beschreven in lid 4 is Marktleiderschap gerechtigd haar prijzen en tarieven aan te passen met inachtneming van een termijn van drie maanden. Indien opdrachtgever niet akkoord wenst te gaan met de aanpassing, is hij gerechtigd binnen 30 dagen na de kennisgeving van de aanpassing de overeenkomst schriftelijk op te zeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe prijzen en/of tarieven in werking zouden treden.
4. Betalingsvoorwaarden
4.1 Betalingen dienen steeds vooraf plaats te vinden. Voor opdrachtgever als consument, is het ook mogelijk om (gedeeltelijk) achteraf te betalen.
4.2 Betaalt opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan is hij in verzuim. Vanaf dat moment is Marktleiderschap gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
4.3 Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst, dan is opdrachtgever nog steeds verplicht om de afgesproken prijs aan Marktleiderschap te betalen.
5. Geheimhouding
5.1 Partijen zijn tot geheimhouding verplicht van alle andere gegevens, afkomstig van de andere partij, die als vertrouwelijk zijn aan te merken.
5.2 De verplichting tot geheimhouding duurt voort na het einde van de overeenkomst.
6. Intellectuele eigendom
6.1 De eigendom van en alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot de inhoud van digitale producten, trainingen, coaching, advies en consultancy, blijven te allen tijde bij Marktleiderschap, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen.
7. Klachtenregeling (voor consumenten)
7.1 Marktleiderschap beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht van opdrachtgever als consument overeenkomstig deze klachtenprocedure.
7.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd en duidelijk omschreven worden ingediend bij Marktleiderschap, nadat opdrachtgever de eventuele gebreken heeft geconstateerd.
8. Herroepingsrecht (voor consumenten)
8.1 Bij de aankoop van (digitale) producten en diensten die door Marktleiderschap worden aangeboden heeft opdrachtgever als consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder redenen te ontbinden gedurende 14 dagen, tenzij anders overeengekomen tussen Partijen.
8.2 Het herroepingsrecht voor opdrachtgever als consument vervalt (voortijdig) voor digitale producten en diensten die binnen de termijn van het herroepingsrecht zijn geleverd en/of waarvan opdrachtgever als consument tijdens het bestelproces heeft erkent dat deze afstand doet van zijn/haar herroepingsrecht.
9. Aansprakelijkheid
9.1 Marktleiderschap heeft een adequate beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten.
9.2 ledere aansprakelijkheid van Marktleiderschap voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een opdracht, is steeds beperkt tot het bedrag, dat in het desbetreffende geval onder de door haar afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
10. Privacy
10.1 Marktleiderschap verwerkt persoonsgegevens in het kader van haar (digitale) product- en dienstverlening. Marktleiderschap verwerkt deze gegevens in haar rol van verwerkingsverantwoordelijke. Marktleiderschap hanteert een privacy verklaring waarin informatie wordt gegeven over de wijze waarop zij persoonsgegevens verwerkt. Deze privacy verklaring kunt u vinden op de website www.marktleiderschap.nl of door hier te klikken.
11. Wijzigingen algemene voorwaarden
11.1 Marktleiderschap is gerechtigd om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
11.2 Inhoudelijke wijzigen zal Marktleiderschap tijdig doorgeven aan opdrachtgever.
11.3 Opdrachtgever heeft het recht om bij een wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
12. Toepasselijk recht
De verhouding tussen opdrachtgever en Marktleiderschap en alle rechtsvorderingen die daarvan het gevolg zijn, zijn uitsluitend onderworpen aan Nederlands recht. Eventuele geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter te Utrecht.